måndag, maj 07, 2012

Dröm eller verklighet ?!

Drömde inatt om att jag hade extraordinär healingkapacitet, jag var med min andliga familj på något hotell i något annat land. Jag såg färggranna tulpaner med ansikten i, i mängder, som slokade och var på väg att dö. ( undrar vad tulpaner står för ? skall höra om någon har stjärnögas bok ) Jag helade dom så de fick nytt liv. En i familjen som är Reiki healer var med och mätte min kraft som var stor. Jag minns att jag kunde dra sjukdomar ur människor. I drömmen känner jag i min kropp där jag ligger i sängen att det är något som är annorlunda - alltså fysiskt i mig - samtidigt som jag drömmer.

Jag vaknar, ligger en stund och går sedan upp. Kikar ut efter månen, ser dess sken dolt bakom husen och molnen. Tänder ett ljus där jag brukar sitta och meditera, känner att jag skall ställa mig och träna qigong i vardagsrummet där jag nyss kikat ut mot månen. När jag tränar upplever jag att något är annorlunda. Jag kan inte sätta ord på det - det bara känns.

Sätter mig sedan i meditationsrummet, får en impuls att dra ett kort. Det blir två, det första jag får upp är:


You are a Powerful Lightworker - shit ! tårarna trillar ner för kinden. Texten till detta kort finns inte i boken- det behövs inte heller, säger väl en hel del. Det andra kortet är Shield Yourself. Hm, ja med tanke på vad det var jag gjorde i drömmen så behövs det absolut.

Kommer på att det ju är Wesak helg, som firas första fullmåne helgen i maj. Det är en buddhistisk tradition som jag inte firat tidigare- knappt vetat om - som firar Buddhas födelsedag. För några är det också ett märke för hans upplysning och död. 

Shit igen ! Vad är det jag varit med om egentligen. När jag stod och tränade kom tanken på att arrangera healingresor för människor utan pengar, att söka pengar till det nånstans ifrån. Oj oj, vilken start på denna veckan. Snart är det dags för morgonsamling med alla pilgrimsvandrarna, sedan massage och energy healing money lunch. Puh, så bra att jag tatt mig ledigt tre dagar. Det verkar behövas mer än jag anade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar